Med tilpassede og brukervennlige løsninger har Kiil-Sandtangen fått et komplett ERP-system som gjør det enkelt å samarbeide på tvers av arbeidsoppgaver. Det gjør hverdagen mer effektiv for både selgere, mekanikere og regnskapsførere.
Kiil-Sandtangen er en av sørlandskystens største båtmarinaer, og leverer så godt som alt innen båt, fra salg av nye båter til verkstedtjenester og opplag. De har over 500 båter på vinteropplag. For å få en god flyt i hverdagen er det derfor vesentlig med et system hvor de lett holder oversikten. Gjennom bransjeforbundet Norboats fant de forretningssystemet Telaris.
En skreddersydd løsning var svaret
I løpet av en arbeidsdag er det mange små og store oppgaver som skal utføres på tvers av administrasjonen og verkstedet. Før de fikk Telaris, brukte Kiil-Sandtangen lang tid på å finne et system som kunne skape god flyt mellom ansvarsområdene. Telaris kunne tilby en skreddersydd løsning som lot bedriften bygge opp en ideell systemstruktur.
– Vi fikk god hjelp til å sette sammen systemet med de funksjonene vi trenger. I stedet for at vi måtte tilpasse oss et nytt system ble hele løsningen bygget rundt våre rutiner og arbeidsoppgaver, forteller salgssjef i Kiil-Sandtangen, Tommy Kiil.
På grunn av de gode tilpasningsmulighetene har Telaris blitt en uunnværlig del av arbeidsdagen for Kiil-Sandtangen. Alle funksjonene i systemet jobber sammen, slik at alle finner oppdatert informasjon til enhver tid. Dermed kan alle finne oversikt over lagerbeholdning, kundeordre, salg og arbeidsoppgaver når de trenger det.
– Telaris har skjønt at ingen bedrifter driver helt likt, og at et bestemt system ikke passer alle, sier Tommy.
Forenklende og stabilt system
En av de store fordelene ved Telaris er hvor sømløst det kan brukes på både nettbrett, mobil og i nettleser. Enten de er ute i en av opplagshallene, på verkstedet eller på kontoret kan de ansatte finne og oppdatere informasjon om båter og kundeforhold.
– Alle mekanikerne våre går rundt med iPader og bruker Telaris. Her har de full oversikt over båtene, ordrene og kundeforholdene, slik at de enkelt kan prioritere arbeidsoppgaver. De finner fort ut hvor båtene er og hva som skal gjøres, forteller Tommy.
Telaris har spesielt vært nyttig i forbindelse med forsikringssaker. For Kiil-Sandtangen har det vært en stor lettelse å få på plass et system som gjør det enkelt å lage utfyllende forsikringsrapporter med bilder. Systemet gjør det enkelt å samle all dokumentasjon og informasjon om hver kunde på ett sted. Dermed er det fort gjort å hente ut skadebeskrivelse, reparasjonskostnader og bilder til en forsikringsrapport og sende til forsikringsselskapene.
Betryggende med en løsning i utvikling
For Tommy Kiil er det betryggende å ha et dynamisk system med store tilpasningsmuligheter etter hvert som det oppstår nye behov og arbeidsrutinene endrer seg. Den kontinuerlige utviklingen av Telaris gjør at Kiil-Sandtangen ikke er låst til et utdatert system når behov og muligheter melder seg i fremtiden.
Tommy syns alltid det er hyggelig å ta kontakt med Telaris. Han får alltid rask respons, effektive løsninger og generelt god service.
– Jeg skjønner med en gang at jeg snakker med kunnskapsrike folk som skjønner behovene og er genuint opptatt av å finne løsninger som passer for bedriften vår, sier Tommy.
Gjennom å velge Telaris har Kiil-Sandtangen oppnådd en skreddersydd løsning som har revolusjonert arbeidsflyten deres. Den dynamiske tilpasningsmuligheten, pålitelige support, og evnen til å håndtere alle aspekter av deres komplekse virksomhet har gjort Telaris til en uvurderlig partner for Kiil-Sandtangen. Med en stadig utviklende plattform ser de frem til en fortsatt suksessfull fremtid i samarbeid med Telaris.
Besøk Kiil-Santangen her : https://www.sandtangen.no/